Lastiğin değiştirilmesinin gerekli olup olmadığını belirlemek için lastik sırtını düzenli olarak kontrol etmek gerekir. Tüm binek otomobil, minibüs/kamyonet lastiklerin sırtında, sırt aşınması gösterge çubukları bulunur. Bu çubuklar, lastiğin birkaç yerinde, sırttaki kanallarda yer almaktadır. Lastik, bu çubuklar ile temas edecek şekilde aşındığında, lastiği değiştirme zamanı gelmiş demektir. Sırt sadece belirli yerlerden aşınmışsa, bu durum lastiğin yanlış şişirildiği anlamına gelebilir. Aşağıdaki listede en yaygın düzensiz aşınma şekillerinden bazılarını ve bunlara sebep olan sorunları görebilirsiniz:
Çekilme (ayrıca girintilenme veya taraklanma olarak da bilinir), en yaygın olara ön lastiklerde görülür; fakat arka lastiklerinizde de çekilme oluşabilir. Bu durum, tekerleklerinizin balansını yitirdiğinin ya da otomobilinizin süspansiyon veya yönlendirme sistemi parçalarının aşındığına işaret olabilir.
Sırt kenarları, testere dişini veya tüylenmeyi andıran bir görünüme sahip olabilir. Bu durumun sebebi, yol ile düzensiz sürtünmedir. Bu sorun, tekerlek kapanıklığı veya açıklığının ayarlanarak düzeltilmesiyle giderilebilir. Doğru diş derinliği, doğru lastik performansının vazgeçilmez unsurlarındandır. Islak zeminde çekişin düştüğünü veya değiştiğini fark edersiniz, bu durum lastiklerinizde yeterince diş kalmadığı anlamına gelir. Diş derinliği 1/16 inçe ulaştığında, lastik değiştirilmelidir.
Bir lastik gereğinden fazla şişirilirse, yükün büyük bölümü sırtın orta kısmıyla taşınır ve bu kısım dış kenarlara göre daha hızlı aşınır. Eşit olmayan aşınma, bir lastiğin kullanım ömrünü büyük ölçüde azaltır. Lastiklerinizi doğru şişirme açısından düzenli olarak kontrol etmelisiniz. Anormal lastik aşınması, yanlış mekanik düzen ayarı veya mekanik sorunlardan da kaynaklanabilir.
Lastiğiniz böyle görünüyorsa, yetersiz şişirilmiş olabilir. Yetersiz şişirme, lastiğin dış kenarlarındaki sırt aşınmasının artmasına yol açarak, sırt ömrünü kısaltır. Ayrıca aşırı ısınmaya neden olarak, lastiğin dayanıklılığını düşürür. Son olarak da yuvarlanma direncini arttırdığı için yakıt ekonomisini etkiler (yumuşak lastikler, aracınızın daha zor çalışmasına yol açar). Anormal lastik aşınması, yanlış mekanik düzen ayarı veya mekanik sorunlardan da kaynaklanabilir.