EGZOZ BAKIMI

Eksozun ömrü tamamen aracın kullanımı ile ters orantılıdır. Aracı uzun mesafe kullananların eksoz ömrü uzun olur. Kısa mesafe kullananların ise eksoz ömrü kısa olur.

Nedeni ;Kısa kullanımda eksoz içerisinde oluşan rutubetin daha tam anlamıyla kurumadan aracın stop etmesi ile içerisindeki suyun eksozda korozyon (pas) yapmasıdır. Rutubetin kaybolması için en az 20 km üzeri yol gidilmesi lazımdır.

Bu motordan çıkan sıcaklığın en yüksek olduğu gazlar nedeni ile ısınmaktan üzerinde bir pas tabakasına benzer tabaka oluşur. Metal işlerinden anladığım için bir örnek vereyim. Bir demiri iyice ısıtın ve bırakın soğusun. Üst yüzeyi hava temasından ince pul şeklinde tabaka ile kaplanır. Manifolttaki olay budur.

Manifoltta çatlak olsa zaten sesten hemen anlaşılır. Fakat çok eski araçların bu ısınıp soğumadan dolayı manifoldta incelme olası nedeni ile arada kontrol edilmesi gerekir.